ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgilendirme tasarımına giriş, temel kavramların açıklanması , Alandan başarılı örneklerin incelenmesi (basılı medya, interaktif ve diğer örnekler.) | Bilgilendirme tasarımı dersinden beklentiler ve önfikirler üzerine hazırlık |
2 | Proje 1 verilir, ilk tasarım fikirleri ve çizimler ve ilk kritikler | Bilgilendirme tasarımının temel kavramları üzerine hazırlık. |
3 | Geliştirilen fikirler üzerine daha fazla kritik ve yorumlar | Proje üzerine tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. |
4 | Tasarım fikirlerinin tam çalışmalara dönüşmesi | Proje üzerine tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. |
5 | Sınıf değerlendirmesi ve kritikler Proje 2 verilir, ilk tasarım fikirleri ve çizimler ve ilk kritikler | Her bir projenin sınıfta sunulmak ve birlikte değerlendirilmek üzere tamamlanması. |
6 | Geliştirilen fikirler üzerine daha fazla kritik ve yorumlar | Proje üzerine tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. |
7 | Tasarım fikirlerinin tam çalışmalara dönüşmesi | Proje üzerine tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. |
8 | Sınıf değerlendirmesi ve kritikler Proje 3 verilir, ilk tasarım fikirleri ve çizimler ve ilk kritikler | Her bir projenin sınıfta sunulmak ve birlikte değerlendirilmek üzere tamamlanması. |
9 | Geliştirilen fikirler üzerine daha fazla kritik ve yorumlar | Devam eden projeyle ilgili tasarım fikirleri geliştirilmesi |
10 | Tasarım fikirlerinin tam çalışmalara dönüşmesi | Devam eden projeyle ilgili tasarım fikirleri geliştirilmesi |
11 | Sınıf değerlendirmesi ve kritikler Proje 4 verilir, ilk tasarım fikirleri ve çizimler ve ilk kritikler | Her bir projenin sınıfta sunulmak ve birlikte değerlendirilmek üzere tamamlanması. |
12 | Geliştirilen fikirler üzerine daha fazla kritik ve yorumlar | Devam eden projeyle ilgili tasarım fikirleri geliştirilmesi |
13 | Tasarım fikirlerinin tam çalışmalara dönüşmesi | Devam eden projeyle ilgili tasarım fikirleri geliştirilmesi |
14 | Sınıf değerlendirmesi ve kritikler | Her bir projenin sınıfta sunulmak ve birlikte değerlendirilmek üzere tamamlanması. |
15 | Tüm projeler ve dönem üzerine genel değerlendirme, ilgili teoriler ve üretilen işler bağlamında dersin genel bir özeti. | Tüm dönemin ve projelerin genel değerlendirmesinin yapılabilmesi için önhazırlık. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • An Introduction to Information Design by MIJKSENAAR Paul • Envisioning Information by TUFTE Edward R. • Information Design by JACOBSON Robert • Information Graphics: Innovative Solutions in Contemporary Design by WILDBUR Peter, BURKE Peter • The Visual Display of Quantitative Information by TUFTE Edward R. • Visual Explanations: Images and Quantities, Evidence and Narrative by TUFTE Edward R. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 4 | 22,5 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 90 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 4 | 6 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 76 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest